Forum Audi Q

Audi Q3, Q5, Q7 - forum podstawowe => Kupujemy Audi Q3, Q5, Q7 => Wątek zaczęty przez: Q5 w 15.02.2016 19:57 Luty 2016

Tytuł: Audi Q5 2.0 TFSI 180KM, quattro
Wiadomość wysłana przez: Q5 w 15.02.2016 19:57 Luty 2016
Witam serdecznie.

Planuję zakup nowego Audi Q5 z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 180KM (manualna skrzynia biegów, quattro). Takie samo auto - model, ale z automatem ma 230KM co mnie zastanawia.
I tutaj mam do znawców parę pytań :
1. Czy w wersji z automatem silnik jest po jakimś wzmocnieniu fabrycznym - chip ? Czy jest to nowsza jednostka, gdyż spotkałem się z informacja ze 180 konna wersja była produkowana do 2012roku.
2. Czy kupując auto w tym roku w salonie mam się dalej obawiać spalania oleju silnikowego (bolączka TFSI), czy może już teraz fabrycznie stosują lepsze pierścienie i cały osprzęt który wcześniej zawodził (zwłaszcza materiał podzespołów).

Wydając prawie 200tys złotych nie chce borykać się ze spalaniem oleju.

Proszę o sensowne odpowiedzi i sugestie a propo wyżej wymienionego auta.
Tytuł: Odp: Audi Q5 2.0 TFSI 180KM, quattro
Wiadomość wysłana przez: Q5 w 26.02.2016 21:49 Luty 2016
Zero odzewu szkoda, liczyłem na info na takim forum :/
Tytuł: Odp: Audi Q5 2.0 TFSI 180KM, quattro
Wiadomość wysłana przez: Andrzej w 27.02.2016 15:32 Luty 2016
Bardzo fajny silnik, wrażliwy na gorsze paliwo, elastyczny i generalnie da sie nim jeżdzić.

PS: Rozmowa z przyjacielem:

"Facet z salonu powiedział kumplowi  żebym krecił go do 7 tys obrotów (!). nie dałem się namówić na aż takie zyłowanie silnika, ale faktycznie robi on wrażenie bardzo elastycznego. przyspieszenie wciska w fotel. spalanie na 100 km wyszło mi 11,8 l wiec zwazywszy ze "męczyłem" silnik to uwazam ze jest ok. jest w komputerze funkcja gdzie podawane sa optymalne przełożenia biegów w celu osiągniecia max niskiego spalania. funkcje tę mozna wyłączyć gdy pieniądze na paliwo nie sa problemem. :)

Zapytałem o spalanie w trasie przy jeździe autostradą przy duzych prekościach. facet stwierdził, że silnik ten został zaprojektowany własnie z myślą o fanach szybkiej jazdy po autostradach i że z powodu wprowadzenia 6-tego biegu spalanie nas nie zrujnuje. moje odczucia co do realnego spalania to 7,5-8,5 l na trasie, 11-14 l w mieście (wielkość i korki a'la Wrocław:)). oczywiscie, zawsze znajdą sie osoby które maja cieższa noge (znam kolesi którzy w tdi potrafią zrobic spalanie rzędu 18 l/100km - silnik 2.5 tdi)

Co do turbiny to stwierdził on, ze owszem, podobnie jak w tdi, trzeba grzac turbine przed startem i po trasie studzic jednakże wymaga to krótszego okresu niz w w/w silniku diesla. wg niego ok 30 s na zagrzanie i studzenie wystarczy.

Jesli chodzi o prowadzenie to...uwazam, że silnik ten tylko z quattro. i pisze tak bynajmniej nie tylko z powodu, iż jestem fanem tego napędu, ale stwierdzam tak własnie w oparciu o jazde próbną. przy gwałtownym wcisnieciu pedału gazu auto jakim jeździłem (napęd na przód i manulana skrzynia biegów) wyraźnie "myszkowało" przodem. samochód wyrywał sie kierowcy co na wilgotnej nawierzchni czy tez piasku lub sniegu może spowodowac spore kłopoty;)

Ogólnie jestem zauroczony tym silnikiem. sam poruszam sie a4 b6 2.5 tdi quattro 180 KM i porównując spalanie stwierdzam, że przy dużo wiekszej mocy silnika 2.0 TFSI (211 KM) i fakcie, iz jest on benzynowy, pali on mniej niz moje auto i zapewnie wieksza przyjemnosć z jazdy.
na koniec dodam iż opisana powyżej wyprawa na jazde próbną miała miejsce jako "zabicie" oczekiwania podczas przeglądu mojego auta, a osoba która towarzyszyła mi z ramienia salonu audi miała pełna świadomosć, że nie jestem w najblizszym okresie nastawiony na zmiane auta. dodatkowo była to osoba znajoma. uwzględniwszy te fakty uważam, ze w miare rzetelnie przedstawiła ona zalety tego silnika."
Tytuł: Odp: Audi Q5 2.0 TFSI 180KM, quattro
Wiadomość wysłana przez: Q5 w 28.02.2016 19:49 Luty 2016
Dzięki w końcu jakieś inne info niż to co się nasłuchałem od ludzi którzy tylko o tym silniku czytali ;)