Forum Audi Q
Audi Q3, Q5, Q7 - Forum techniczne => Elektryka, elektronika w Q3, Q5, Q7 => Wątek zaczęty przez: koleś w 15.03.2017 13:24 Marzec 2017
-
Próbowałem dziś i nie udało się.
Zamontowałem manetkę i zakodowałem w module. Manetka jest widoczna i wszystkie przyciski działają.
Zakodowałem w silniku kodem aktywacyjnym.
Z modułu pod kierownicą z wtyczki 16-pinowej powinien wychodzić kabelek z pinu 5. Nie wiem gdzie go wpiąć. Do którejś wtyczki na podszybiu? Bezpośrednio do sterownika silnika?
Czy może ktoś pomóc stosowną informacją lub schematem?
Audi Q7 2006 r.
Heh. Zadzwoniłem do serwisu choć nie wierzyłem, że przez telefon uzyskam odpowiedź. A jednak się udało.
Wtyczka niebieska na podszybiu.
-
Kabelek dołożony i tempomat działa.
Jak pisałem, trzeba pin 5 modułu kierownicy połączyć z pinem 3 w niebieskiej na podszybiu.
Jednak przecisnąć kabelek z wnętrza auta do komory silnika nie jest łatwo. Po lewej stronie pedału sprzęgła jest gumowy peszel i przez niego przecisnąłem kabelek.
Pewnie jest niewiele Q7 bez tempomatu ale jakby ktoś nie miał a chciał mieć to zapraszam.
-
Trochę czasu minęło ale ...
Kolego podaj więcej danych co potrzeba do dołożenia tempomatu (manetka , kable wtyki itd ..).
Niestety może Q7 bez jets niewiele ale jednak się zdarzają.
-
Potrzebujesz manetkę tempomatu. Do Q7 pasuje manetka z A4 B6, B7 i innych audi. Jest to manetka o numerze 4E0 953 521 B
Tu masz ją w dobrej cenie:
http://allegro.pl/audi-a4-a6-a8-q7-oryginalna-manetka-tempomatu-i6876805426.html
Potrzebujesz również dolną połówkę obudowy kolumny kierowniczej. Ja wycinam dziurę na manetkę bo zrobiłem sobie szablony do Audi i wychodzi to jak w oryginale.
Niestety nie znam numeru jaki ma obudowa pod tempomat bo w tym co robiłem to wycinałem właśnie.
Potrzebujesz też kabelek do połączenia modułu i wtyczki na podszybiu tak jak to opisałem wyżej.
Na koniec trzeba zakodować moduł kierownicy i aktywować tempomat w sterowniku silnika. Potrzebujesz do tego VCDSa.
-
Dzieki za informację , pozostaje zakupić manetkę i znaleźć chwilę aby się tym zająć.
Przeraża mnie tylko to rozbieranie kierownicy i kombinacje przy poduszce no ale jak się chce to się musi...
co do obudowy kolumny kierownicy (dół) to znalazłem coś takiego (może komuś się przyda):
4L0953512 - obudowa-część dolna
4L0953512A - obudowa-część dolna dla pojazdów z tempomatem
4L0953512B - obudowa-część dolna dla pojazdów z el. regulacją wysokości kol.kierowniczej bez tempomatu
4L0953512C - obudowa-część dolna dla pojazdów z el. regulacją wysokości kol.kierowniczej z tempomatem
-
Przeraża mnie tylko to rozbieranie kierownicy i kombinacje przy poduszce no ale jak się chce to się musi...
To jest proste.
Po pierwsze, nie trzeba odpinać akumulatora.
Ważne - koła muszą być ustawione na wprost.
Kluczyk w stacyjce w pozycji "0" żeby kierownica była odblokowana.
Airbag jest przykręcony dwoma śrubami. Żeby je odkręcić musisz obrócić kierownicą (dlatego kluczyk w stacyjce). Jak już masz śruby odkręcone to kierownica znów na wprost i teraz wyjmujesz kluczyk ze stacyjki.
Odpinasz wtyczki od poduszki, wtyczkę od multi (jeśli jest) i wtyczkę od modułu.
Odkręcasz śrubę mocującą kierownicę. Potrzebna jest nasadka Spline M12.
Po odkręceniu śruby zaznaczasz pozycję kierownicy względem kolumny kierowniczej. Na kierownicy zawsze jest nacięcie. Na kolumnie nie zawsze. Czasem trzeba zrobić samemu.
I to tyle.